donderdag 7 juli 2016

Mom in Balance

Jeetje ik ben niet echt goed in het bijhouden van mijn Blog... Wat een vreselijke waarneming is dat zeg, dus we gaan er wat aan doen! Er is altijd een moment om het weer op te pakken en zo ook nu!

6 maanden later en weer een hoop nieuwe ontwikkelingen verder.
In januari heb ik een opleiding voltooid bij Mom in Balance in Haarlem. Ik mag me nu officieel trainster noemen voor Mom in Balance en wat een heerlijk gevoel is dat!
Mom in Balance is een concept waarin zwangere vrouwen, nieuwe moeders en mama's die in shape willen komen of lekker in shape willen blijven, kunnen sporten onder professionele begeleiding. We sporten altijd buiten, in het park, bos of in de duinen. Heerlijk is dat, weer of geen weer. Er is bijna geen een excuus om niet te gaan want zelfs sporten in de regen kan een hele verfrissende werking geven!
Waarom ik gekozen heb om bij Mom in Balance te werken? Ik vind het een gaaf concept. Het is speciaal gericht op vrouwen die net even meer aandacht nodig hebben wanneer ze zwanger zijn of (net) bevallen zijn. Velen denken (ik was daar zelf ook slachtoffer van...) dat wanneer je zwanger bent of last hebt van zwangerschapsperikelen dat je 'rustig' aan moet doen en niet naar de sportschool moet gaan. Maar nee! het is juist belangrijk om te blijven bewegen en dit hoef je niet super intensief te doen, maar op de juiste manier! Het blijven bewegen zorgt ervoor dat je lekker in je vel blijft zitten  en bevordert je herstel na een bevalling. De mega prestatie van een bevalling moet je namelijk niet onder stoelen of banken schuiven, maar serieus nemen. En MiB doet dat!
Mom in Balance heeft trainingen ontwikkelt om op de juiste manier in beweging te blijven voor ieder niveau. En daarnaast is het juist heel leuk om met andere metgezellen te sporten en te kletsen. Ik zie tijdens mijn trainingen dat er leuke vriendschappen worden opgebouwd die ook naast de trainingen in stand worden gehouden. Lekker een uurtje 'netwerken' dus ;)
Dit concept is inmiddels zo populair geworden dat er nu in heel Nederland met Mom in Balance meegetraind kan worden en het blijft groeien. Ook zelfs in het buitenland. Heel gaaf om van zoiets moois deel van te mogen zijn!

De afgelopen maanden heb ik opnieuw veel energie gekregen, niet alleen doordat ik zelf lekker aan het buiten sporten ben,  maar ook doordat ik veel energie terug krijg van de vrouwen waarmee ik samen train en begeleid! Het is eigenlijk verslavend!
Ik kan het iedereen aanraden mee te doen...! Zwanger, pas bevallen of als je al een ervaren moeder bent!

Misschien omdat me zo heb laten meeslepen met mijn nieuwe verslaving, heb ik niet meer de tijd heb genomen dit via mijn Blog te delen. Maar gaandeweg erover te schrijven geeft ook weer veel energie. Wat leuk!

Heb ik je nieuwschierig gemaakt? kijk op  www.mominbalance.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten