donderdag 14 juli 2016

Let it go...


Even een deelmomentje:
Ik kwam zojuist op Facebook deze tekst tegen













Ik vond het een hele mooie zin om deze dag te beginnen.
Het sprak me erg aan omdat ik juist vanochtend mijn oudste dochter Emilie voor de laatste keer naar de kleuterschool heb gebracht. Zo, pfff dat viel me ineens heel zwaar. Het sloeg in als een bom...

Bij jonge kinderen zijn er continu 'eerste keren', maar ik sta nu ineens stil bij het feit dat er ook laatste keren zijn. Vandaag is er zo een.
Na de vakantie breekt er weer een nieuwe periode aan, groep 3 en dus eigenlijk de echte start van het naar school gaan. Leren lezen, schrijven en rekenen. Kennis opdoen en verder groeien. Wauw!
Mooi moment om er even bij stil te staan. Stiekem ook weer een geluksmoment...

Je bent eigenlijk telkens bezig met opbouwen en loslaten. Iets leren gebeurd vaak onbewust, maar loslaten is iets wat je bewust maakt. Heel mooi, maar vaak ook weer erg lastig.
Dit doet me ook weer erg denken aan de songtekst in de film Frozen:
'Let it Go....!'  ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten