donderdag 7 juli 2016

Gezonde verslaving, afkicken en weer opbouwen...

Tja, je zal altijd zien dat als je net lekker bezig bent er weer een kink in de kabel komt...

Ik heb helemaal mijn draai kunnen vinden in mijn dagelijks leven, het managen van mijn gezinsleven, mijn ForeverGeluk business, training geven bij Mom in Balance, hockeyen etc. Maar toen.... tjakka.... Zweepslag in mijn kuit opgelopen met hockeytraining... allememaggies wat een pijn doet dat zeg! het zure, brandende gevoel dat er echt iets kapot is gegaan in je spier.... zo, ik wist niet dat het zo lang veel pijn kon doen. Het geluk is wel dat die pijn weer over gaat, maar de consequenties die het met zich meebrengt... Dat een spier, in mijn geval mijn kuit, zoveel invloed heeft op je dagelijks leven, 'gewoon' lopen, autorijden, 'even' snel achter je kind aanmoeten. Het hele ritme werd in één keer verstoord. Van alle kanten hulp moeten vragen om überhaupt je kinderen naar school te krijgen en weer op te halen. Boodschappen. Gewoon je lichaamsbeweging kunnen hebben om niet duf en elledig te voelen... pfff allemaal in één klap weg.
 In mijn geval heeft het twee weken geduurd voor ik weer kon autorijden. Maar hardlopen, of rustig joggen zat er voor zeker 6 weken niet in... Een andere nare consequentie, ik kan geen training geven. Gelukkig heb ik MiB collega's die elkaar bijspringen in geval van afwezigheid, maar ik doe het zo graag liever zelf. Mijn groepjes met meiden die ik moet missen... Echt afkicken dus... en dat allemaal net wanneer het zo lekker gaat.
Maar gelukkig ben ik ook wel weer iemand die van een tegenslag iets positiefs kan maken. Ik heb door het stilzitten weer mijn andere hobby het haken weer opgepakt.Mijn handen jeuken nog steeds om mijn website in de lucht te krijgen: www.gehaaktgeluk.nl
Maar door al het sporten en allerlei andere leuke dingen is het freumelen met naald en draadop een laag pitje komen te staan...
Dus nu zal ik ook daar een balans in gaan vinden om dat met al mijn andere bezigheden daar ook een succes van te maken :)

Vandaag voor het eerst weer sinds 6 weken beetje rustig (met de rem erop) kunnen sporten. En ooo wat een heerlijk gevoel geeft het om je bloed weer door je lichaam te voelen stromen en te zweten. Krijg er weer helemaal een kick van!
Maar rustig opbouwen, want ik wil ook nog wel eens te enthousiast worden, haha! Ik heb in de tussentijd geleerd dat te enthousiast zijn, weer nadelig kan zijn en jezelf de kans moet geven om je  balans te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten