dinsdag 12 mei 2015

Doorzetten..

Oké en dan nu stap 2: doorzetten. Vandaag alles in het teken van doorzetten!
Ik heb na bellen en leuren toch eindelijk op het laatste moment opvang kunnen regelen voor mijn kinderen zodat ik vanmiddag naar een beloofde afspraak kan. Ik heb me aangemeld om over chips mee te praten. Nou praten kan ik wel en over chips vertellen lijkt me niet moeilijk! Krijg je nog een leuke vergoeding voor ook! Blij :) en de crèche, die dag had ik nog tegoed. dubbel blij :)
Gisteren ben ik niet alleen deze blog begonnen, ook doe ik een soort Detox kuur. Het is een kuur op basis van Aloë Vera. Het heet Clean 9 en ik heb deze kuur eerder gedaan een tijdje geleden. Normaal gesproken ben ik helemaal niet van de kuurtjes, sapjes of andere rare ongewone eetpatronen. Maar ik ben wel van het lekker in mijn vel zitten en blij zijn met mezelf. Na aardig wat gewichtsschommelingen te hebben doorstaan met 2 kinderen op de wereld zetten, werd het nu echt tijd om weer aan mezelf te werken. Ook om een leuke energieke moeder te kunnen zijn.
Veel tijd wil je daar natuurlijk niet in stoppen, zeker niet weken dan wel maanden lang elk calorie'tje tellen. Dat is het leuke van de C9, de naam zegt het al. Het duurt maar 9 dagen. Nou dat is vol te houden lijkt me. Toen ik het de eerste keer ben gaan volgen heb ik me in lange tijd nog nooit zo goed gevoeld. Ik wist al dat Aloë Vera een wonderplantje was, maar dat je het kon drinken zodat je darmen en je gehele gestel daar beter van wordt? Dat heb ik wel ondergaan. Jeetje mina wat een energie kreeg ik. Die energie resulteerde dat ik ook 4,5 kilo afviel en een heleboel centimeters, 22 om precies te zijn. Borst, taille, heupen, armen en bovenbenen. Heerlijk! Van een volle maatje 42 naar een kleine maat 40 gegaan en ik pas ook weer veel dingen van maat 38. Mijn oude vertrouwde maatje. Kortom mijn hele garderobe vervangen en weer oude leuke kleren in mijn kast gelegd. Het leukste vond ik nog dat ik er weer helemaal zin in kreeg, zin om aan mezelf te werken en zin om wellicht andere te overtuigen dat ook te doen! Blij :)
Waarom doe ik het nog een keer? Ten eerste om nog die paar laatste kilo's kwijt te raken en nog wat vetjes te verliezen. Ook heb ik weer behoefte aan een energie boost! Na de vorige kuur ben ik na verloop van tijd toch weer minder naar suikers etc gaan kijken. Vakantie en feestjes moet je van genieten vind ik. Dat doe ik dan ook zonder overal nee op te hoeven zeggen. Ik hou niet zo van nee, ik vind ja veel leuker.
C9 is natuurlijk wel doorzetten. De eerste twee dagen zijn het lastigst. Toch wel trek, je mag eventueel fruit of groente knabbelen, maar ik wil me er strikt aan houden. En het gaat me lukken!
Mijn doel: onder de 65 kilo wegen (ik ben tenslotte maar een klein mensje) en weer lekker schoon van binnen voelen zodat ik de wereld aankan! én, de zomer komt eraan, leuke nieuwe bikini's! Klaar met de badpakken....
Na jaren er niet heel bewust met mijn figuur bezig te zijn geweest is de tijd nu aangebroken. Sinds ik deze ontdekking heb gedaan heb ik er ook helemaal zin in.
Vandaag is dag 2, nog even doorzetten. Op dag 3 kan ik weer een normale maaltijd nuttigen. Dat wordt een feestje morgen.
Het is al met al weer een nieuwe uitdaging! en uitdagingen moet je doorzetten ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten